One of us will die inside these arms

Ännu en dag till historien. Historian? Vad heter det? Fuck it. Började ganska slött.. Skulle ju flugit men som sagt var det inställt. Fick reda på att det var för att maskinen är sönder. Rätt ok skäl tycker jag..
Vid lunchtid åkte vi till nån flygklubb här i Kajan som Max och Robert blev medlemmar i. De har nån slags light sport aircrafts.. Verkar rätt softa. Träffade givetvis en svensk kille där med som vi snackade lite med.
Sen blev det lunch på Greek Style och med kebab i magen drog vi till La Jolla för att kolla på sälar.
Riktigt fint ställe, dock lämnade vädret lite att önska men man kan inte få allt sägs det. Vi hittade i alla fall en jäkla massa sälar och en skaplig mängd pelikaner. Skönt att känna lite havsdoft och få ett och annat saltstänk på sig av vågorna.
När vi hade fått natur så det räckte så drog vi in till centrum och fixade väska till Hopfskan. Två till och med tror jag.. Jag köpte istället en massa viktiga saker. Tex en ring som också är en kapsylöppnare. Bland det smartaste jag sett på länge. Även ett spel blev inhandlat. "Color me drunk" tror jag det hette. Jag ska helt kort försöka förklara reglerna. Var och en får ett färgband att ha runt handleden och en tärning med 6 färger på. Man slår tärningen och för varje tärning som visar ens färg får man dricka. Det framgår inte hur man vinner och om det egentligen är en tävling.. Men vi lär ju testa det framåt helgen.
Efter shoppingturen begav vi oss mot Char´s skola för att se hur det såg ut där. Vi mötte upp hennes framtida klasskompis och fick se hur han ser ut när han äter pizza. Det blev även i det här läget klart för Hoopppppfff hur glad hon ska vara att hon inte bor i korridor där runt skolan.. Shit, det var inte som taget ur Svenska Hollywoodfruar direkt.. Haha. Imorgon ska jag på nån slags instruktörskurs för teoriinstruktörer. Tydligen nånting om pedagogik och sånt där konstigt. Jag kanske är kallad som expert? Jaja, det lär ju visa sig. Nu blir det nog lite ´Hollywood Hills´ på spotify och sen gamla sängen. Kött o blåbär.










Kommentarer
Postat av: foppa2

Tror att siste man/kvinna som klarar av att rulla en tärning vinner...

2011-05-24 @ 09:53:57
Postat av: Foppa

Jag gillar hur du tänker. Återkommer med inputs efter helgen.. ;)

2011-05-24 @ 09:58:36
URL: http://foppa.webblogg.se/
Postat av: M

Vadå sälar? Första bilden är helt klart på ekorrar.

2011-05-24 @ 18:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0