You make me so confused, the one I love, loves someone else

Blev ingen tvätt tvättad. Inga julsaker köpta.. Men jag har pluggat lite i alla fall. Så jävla drygt att köra igenom en massa flervalsfrågor igen, känns lite bristol-flashback.. Men det är väl bara att käka den mackan och se glad ut. Börjar tröttna lite på mackor nu, de kommer med jämna mellanrum från alla håll. Skulle behöva nån slags räkmacka, har varit tunnt med såna på sistone. Jaja grotta ner mig kan jag göra på annat håll. Hann med en fika med rajtantajtan aka Anders And på Starbucks ikväll, en gingerbread latte satt fint efter lyxmiddagen som frugan lagat till, toppades med salt och blandat till efterrätt som han fått från sin givmilda mor. Jag gillar inte saltlakrits så värst men vafan, det finns inte här så det var ganska gott.. Imorrn ska det i alla fall julhandlas lite med Niclas, han verkar ha återgått till kristna traditioner. jag börjar faktiskt få lite panik över att vara helt utan julkänslor, det brukar lixom smyga sig på hur fan jag än försöker undvika det. Lär ju köpa ett par mjaukisbrallor imorrn med, det är ett steg på vägen tror jag. Kanske även nånting med barrdoft. Kanske även tvättar imorrn men det är ännu ett oskrivet blad. Planning is for losers och jag är redan jävligt nära gränsen där med mina planer. Omkring 12 timmar framåt tycker jag är ok men sen börjar det bli töntvarning. Måste dessutom skaffa lite mer quarters om jag ska tvätta för det finns såklart ingen växlingsmaskin i tvättstugan och det går åt 5 st per maskin och 4 för tumlaren så en sisådär 14 kvartar går det åt varje gång.. Måste få tag på Mickis nån dag med, det här börjar bli outhärdligt. Faktiskt.
Försökte prata med Bo på skype igen nu, men han mikrofon funkar inte. Första gången fick han igång den för då hade han två mikrofoner att välja på och tog den som itne var förvald, då funkade det. Nu hade han bara den som inte funkar att välja i menyn och då funkar det inte lika bra. Vafan är problemet..?? Och min kamera la av igen. Den gör det när datorn varit igång några timmar, det är en inbyggd kamera i en HP. Datorn kommer nämligen på efter några timmar att "Den här enheten kan fungera snabbare om du ansluter den till en annan USB-ingång" Men det är ju inte så jävla lätt om den är inbyggd, jag lär ju inte skruva isär datorn och löda på en usb-kabel eller? Vad fan är det för ärthjärna som bygger såna här skitdatorer? Hur svårt kan det vara? Foppameny på datorn: Ljud: Allt på/Allt av Video: Allt på/Allt av . Inte en massa olika menyer i alla jävla program.. Man ska slå på kameran på minst ett ställe i skype, ett annat i msn, ett ställe i datorn under enheter osv.. Vad fan är problemet? ON FÖR FAN!!! Det är 2010, hur svårt kan det vara.. Nä för jag vill ju inte ha ljud och bild när jag kör ett samtal i skype, jag ringer upp nån för att bara fortsätta chatta. Såklart. Likadant i msn. Namn och adress till HPs jävla ingenjörer. Det kommer lukta bensin utanför deras hus, jag lovar. I min Toshiba funkar det klockrent. Men det är bara ren tur, snart pajar det väl där med. Men det känns lite orimligt att behöva ha en skypedator och en för annat.. Eller? Jaja men ta hand om dig då så hörs vi. Nassi

With the birds I’ll share This lonely view

Jorå såatteeeeee då var det måndag igen. Ledig sådan. Fan, förlorade mot niclas idag, vaknade inte förrän 11.. Men bry sig.. Hunnit med nån timme vid poolen och sen frukost (vid 13.30 men wtf) och fått kontakt med Pappa Bo på skype! Han fick till och med igång micken efter en stund. Cred. Hade tänkt tvätta idag. Tänker fortfarande att jag kanske ska göra det idag.. Får se. En annan plan är att köpa nån slags julpynt. Min storslagna plan igår innan jag visste att jag skulle vara döslö idag var att åka till IKEA och göra det men det känns ganska nerlagt. Dock kvarstår fragment av möjlighet till att åka ner till westfield och julshoppa på wallmart. Nåt som definitivt kommer hända är en svettig timme på gymmet, inom ganska snar framtid faktiskt. Måste bara ladda en stund till. Spännande att se hur det kommer funka med mina misstänkta frakturer efter svanhoppet på krogen i lördags.. Men man är ju ingen liten flicka, bara att bita ihop och köra på. Beach 2011 kommer närmare för varje dag.
Provet igår gick givetvis bra, jag körde på mina 84%, 80 är gränsen. Överplugga är för fegisar. Nu får jag väl kanske höja nivån lite för nästa 3 prov ska vara med minst 90%. Så jag satsar på 92 nånstans.. Men det är inte förrän på onsdag så jag har oceaner av tid att plugga. Inga konstigheter. Imorrn blir det IR-flygning med Fnatte igen, ska bli rätt ok väder, 19-20 grader så vi hoppas det blir som utlovat. Missar nog tyvärr poolen om de inte ändrar tiden på flygningen.. Lite surt men det får gå.
Fan måste jobba på julkänslan.. Köpte doftljus med kaneldoft igår, hoppas det hjälper. Lär skaffa tag i lite recept på svensk julmat och julgodis, jag har visst lovat att leverera lite svensk julkultur i SLC framåt juletid.. Men hur svårt kan det vara.. Jag är ju rätt händig i köket. Så, slutladdat, nu blir det workout.

I remember, I remember when I lost my mind

Galen kväll igår. Började lite panikartat, när jag kom hem vid 20.04 så stod en öppnad dricka på bordet och det var bara att börja med den medan jag bytte om. 14 min senare satt vi i bilen och sög på nästa öl på väg in till förfesten i stan. Jävla fint ställe förresten, reception på bottenplan, de bodde på vån 13 av typ 30 med helt ok utsikt. Trevliga människor och skön musik på förfesten sen bar det av ut i jakt på taxi för det spöregnade. Köa en stund och sen in på stället tillsammans med några hundra andra.. Helt galet mycket folk men alla verkade rätt trevliga trots att det var mycket svenskar eftersom det var svensk DJ. Kan inte påstå att jag tyckte det märktes på nåt sätt men tydligen har snubben gjort en del egna mixar som man borde känna igen och de körde han väl ganska frekvent. Dock inget som ligger i min vinylsamling.
Ganska billig sprit och trevligt folk så det dansades en del. Volymen var ändå för hög för snack så det var lika bra att bara köra på ändå. Slog dit som fan i trappan så idag får jag sitta lite snett och inte bära nåt i högerarmen. Så jävla packad var jag itne men nån hade hällt hela sin drink i trappan så det var såphalt. Skyller på det iaf.. ;)
Precis just nu känner jag att det kanske inte var den ultimata uppvärmningen för provet ikväll men det funkar nog. Jag har redan läst en timme! Niclas o jag har gjort ett schema för dagen, kändes som att vi måste styra upp det här så vi ska åka och käka om en kvart. Det lär ju räknas som schema även om det bara har en aktivitet? Eller hur. Fan vad bra vi är.
Imorrn är jag ledig så det får väl bli julfixardag tänkte jag. Måste styra den här gran-grejen.. Ett förslag är att köpa en 4-metare och pressa in på tvären, ett annat är att köpa en rosa plastgran. Får väl avgöras på vanligt sätt. Dvs sten-sax-påse. Det är så vi fattar alla stora beslut. Undrar om man skulle kunna hitta nån vild gran här.. Stulna granar är snyggast. Eller en stixig buske eller en palm.. Ja, vi har lite att fundera på där. Just det, vi har även kommit på hur Golden Retrievern kom till. Lång historia men det började på vikingatiden och innehåller dingos och vargar.

I really fucked it up this time, didnt I my dear

Lördag så långt ögat når. Solen skiner, glömde stänga takluckan igår men vad gör det i slutet på november.. Bara typ 14 grader ute än så länge men kanske att det blir lite pool framåt eftermiddagen om jag planerar upp det här ordentligt. Nu har jag faktiskt laddat upp för lite plugg. - Bra musik, block OCH penna samtidigt på samma ställe, bok att läsa och högflygande intentioner. Så nån timmes läsande kan faktiskt vara på gång.
17.00 är det groundschool, innan dess lär jag ju få förbereda kvällen då, måste kolla hur fan det funkar med biljetterna tex, om de ska hämtas innan eller inte. Sen måste jag styra upp nån skjuts eller åtminstone ta reda på vart jag ska och vilka som ska med. Nåt slags kläder ska jag väl ha på mig med, tror itne det rockar så fett med pilotkläderna.. Men vafan, det är oceaner av tid kvar till 21 när det börjar så jag hinner nog med allt det där. Först plugg, eftersom det tydligen är nåt prov imorrn. Just det, måste ju gymma under eftermiddagen med. Fortfarande lugnt, kl är ju bara 12 än så länge. Nä men vi kör på det så länge. Svejs

forces pullin' from the center of the earth again, I can feel it

Usch. Klockan på 7 idag.. Ingen rolig historia. Dock var det helt ok temperatur inne nu när vi fått värmen fixad. Hjälpte föga om man gick och lade sig vid 1.30, man är lika trött ändå. Det var tydligen minusgrader i natt för när jag kikade ut på bilen så var det is på rutorna men som tur var hade det smält till 8 när jag kom ut. Tur det, är inte min favorit att skrapa rutor med ett visakort när man har bråttom på morgonen.. Och bor man i Kalifornien så är det mot reglerna att köpa fönsterskrapa. Flygningen gick bra, vi körde holdings utanför kusten och landade på Montgommery (KMYF) där vi bytte pilot och jag åkte bak med fnatte som chaufför. Groundschoolen ikväll blev flyttad till imorgon vilket ger mig massa skön ledig tid idag men gör det jäkligt stressigt imorrn. Slutar vid 20.00 och ska gärna vara på förfest vid kl 18. Åker jag snabbt så hinner jag nog..
Får se vad som händer ikväll, norrmannen ville kanske hitta på nåt så det blir väl nånting.. Vem vet. Lär ju plugga lite med, ska tydligen ha nåt slags prov i groundschoolen på söndag. Men jag har ju gott om tid imorrn till det. Typ.
Har även börjat minska på kalkonmängden, om än marginellt. Det blev kalkonomelett till lunch. Känner på mig att middagen kommer ha inslag av pippi den med.
Undrar om de har nån hyresgästförening här, i så fall ska jag lägga ett förslag om att hugga ner lite träd på gården. Solen försvinner redan vid 14 på eftermiddagen så idag hann vi bara med en knapp halvtimmes solande.. Dåligt.
Knattarna blev inte särskilt packade igår förresten.. Får jobba hårdare på det nästa gång. De ska nog på fest imorrn förresten, tror inte vi ska på samma men det kanske går att förhöra andra om hur de uppför sig. Nä, nu måste jag fundera ut nån aktivitet för kvällen.. Reklamtv känns inte som den ultimata fredagsunderhållningen. Man hinner inte ens röka i programpausen. Det är 5 reklam, 3 min tv och sen 5 min reklam igen.. Så det är programpauser i reklamen och inte tvärt om. Land of la la...

Do you talk in the middle of Seinfeldt, do you read more than two books a month

Vilken jäkla kväll. Galet mätt. Kommer nog käka kalkon åtminstone två dagar framöver. Och äppelpaj. Hemmagjord med kanel. Och fruktsallad.. David med fru hade gjort ett riktigt bra jobb med mat och efterrätt. Till och med knattarna blev mätta och det blev mat över. Det var iofs bara två av tre knattar här men jag är säker på att det räckt och blivit över om den sista infunnit sig. Ett par glas vin och lite svenskt kaffe senare känns livet ganska rättvist.
Dessutom dök det upp en snubbe vid 19-tiden som fixade på värmen! Nu är det plusgrader inne iaf! Det går bra nu.
Imorrn blir det flygning vid 08.54, vet inte hur de tänkte där.. Sen är det groundschool vid 17 så jag hinner väl hem en stund emellan och pusta ut. Flyger med knattarna nu så det blir dubbelt så långa lektioner varav hälften spenderas i baksits. Blir nog jävligt bra tror jag, man suger i sig ganska mycket av radiosnack och procedurer där. I övrigt blir det nog rätt lugnt imorrn, laddar inför lördag med världens brakfest. Verkar safe eftersom min nya instruktör ska på samma eller nån liknande fest på lördag så flygning på söndag är nog ganska inaktuellt. Jag lär ju inte kunna logga pic i alla fall.. ;)

Jo, men det glömde jag ju

Fan jag slutar inte förvånas över människorna här. På väg hem stannade jag förbi ytterligare en mack i jakt på putsgrejor till bilen. Jag stod utanför macken och putsade rutorna medan jag lade märket till en ganska stor svart kvinna i 25-årsåldern med tillhörande pajad bil och 5-årig dotter. Dottern for runt på macken och de försökte inte direkt smälta in.. Efter en stund satte sig dottern i bilen och började stortjuta. Någon minut senare hör jag mamman vråla "You are no fucking grown up, you are not fucking me!" Ytterligare en stund senare står mamman precis utanför bilen och pratar med nån i telefon och beklagar sig över sin situation: "The car broke down and now that fucking little bitch thinks shes a grown up." I min värld kallar man kanske inte sin 5åriga dotter för en liten jävla slampa. Men vad vet jag, jag har inga barn.

Lying in my bed I hear the clock ticking think of you

Shit, fullspäckad dag! Gjort säkert över 5 saker. Kom iväg till gymmet vid halv ett eller så, fan inte illa måste jag säga. Sen var det ju bara att bita tag i biljäveln då.. Insåg när jag kom ner till jänkarmekonomen att järndraperierna betyder att det fortfarande är helgdag idag.. Fan vad envisa dom är. Men även här i usa kan man fortfarande ofta hitta spår av biltillbehör på mackar så jag körde på det. Hittade bromsolja, fönsterputs och en doftpalm. Skruvmejsel fanns givetvis i den rikligt tilltagna verktygssats som följer med en Volvo. Det var ungefär vad som fanns om jag ska vara ärlig, men fuck it, det var ju en mejsel jag behövde. Så lite skruvande och muttrande senare så har jag en fungerande blinkers som sitter fast, bromsar som tar mycket bättre, rena rutor och en tung vaniljdoft i bilen.
Livet leker!
Nån dag kanske man ska fylla på tändstift och byta luft i däcken men det lämnar jag till efter jul. Snart kommer David med pippin. Niclas är och köper bira till ikväll. Knattarna kommer åxå, vi ska köra ett litet experiment på dem, han köper nämligen öl till dem med. Kan bli spännande att se vad som händer. Haha. Hoppas han sa åt dem att ta med egna talrikar.. Vi har ju inte nån nobelservis direkt. Fan måste verkligen ringa hyresvärden och kolla hur man får igång värmen. Har tänkt det minst 10 ggr idag men nu får det fan vara dags. På riktigt. För det är kallt som fan om nätterna. Fast David kanske kan fixa det? Hmm får se hur det blir.

whatever makes you happy, whatever you want

Jo men kom ju upp framåt 11 idag iaf, inte illa. Svinkallt inne. Måste verkligen jobba på att få igång värmen. Nån dag. Lägger det till veckans mål tillsammans med en del andra tunga grejor vi måste ordna. Kommer inte ens ihåg vad det var, bara att det var viktigt. Men jag är säker på att Niclas kommer ihåg det. För han har koll. (rofl)
Schysst väder ute idag iaf, strålande sol och över 15 grader. Ska bli varmare from imorrn igen, ungefär 20 grader eller så.
Då kanske jag kan meka lite bil idag då, bromslampan började lysa på instrumentbrädan igår. Fast bara när jag svänger, verkar vara lite dålig vätskenivå så jag köper väl sån olja och häller på då. Får se vart det tar vägen. Säkert nån servopump som läcker och skär nästa vecka men det får jag ta när det blir aktuellt.
Lär väl röja upp lite här med då ifall vi ska få finbesök ikväll av David med fru. Blir spännande att laga till den där gamla kalkonen, vi ska tydligen göra potatisgratäng till det. 8 kg kalkon och en gratäng i samma ugn.. Tur att spisen är stor som en bil ungefär. Synd bara att köket är litet som en provhytt. Men vi löser nog det. Nä nu ska det bitas tag i dagen här.

With their tanks and their bombs and their bombs and their guns

Mmm inte så dumt med en öl i jacuzzin.. Det är fan svinkallt ute, säkert under 10 grader.. Inte ok!
Upptäckte att jag är ledig imorrn. Planning is for losers. Men det betyder ju att jag har en ärlig chans att hinna gymma innan 14 imorrn för då stänger gymet.. Nåt tjafs om den där jäkla helgdagen. Nu fattar jag varför de inte har nån sommarsemester här, det är för att de är lediga typ en dag i veckan extra hela året. Thanksgiving, independence, halloween, pepsi-day... Galet. Betyder åxå att jag bör kunna läsa upp mig lite på all teori här. Har tyvärr glömt väskan ute i bilen så jag får läsa det som finns online ikväll. Kanske efter gymet imorrn då att jag kan komma ihåg att ta in väskan. Just nu är det Aeronautical Decision Making som står på menyn. Jätteviktigt att veta teorin bakom ett bra beslut. Enligt FAA i alla fall. Har i alla fall lärt mig vilka instrument som ska finnas i flygplanet vid olika flygningar. Betydligt mer än in sverige vid VFR, då ska man ha A TOMATO FLAMES installerat. Vid VFR mörker lägger man till FLAPS och för IFR lägger man till GRABCARD. De dokument som ska finnas i planet är AROW vid inrikesflygningar. Pilotens checlista är IMSAFE och alla dessa kontroller kan sammanfattas i PAVE.
Acronyms is the shit.. Tydligen. Bara att råplugga in allt sånt skit.. Eller det är kanske inte skit. Men det är rätt stökigt att komma ihåg allt så pass att man kan berätta det för kontrollanten, jag är van vid att kryssa i svarsalternativ på datorn. Nu ska man komma ihåg alla fancy ord och uttryck. Till nästa groundschoollektion skall jag även läsa på 5 P och 3 P, vilket jag inte har en aning om vad det är än så länge, men förmodligen 5 respektive 3 ord som börjar på P och som är väldigt viktiga att komma ihåg. 5 T kan jag redan, den är viktig vid IFR-flygning.
Runway in sight, speed checked, full flaps, idle, prop full, three green. Tack för mig

Lill-lördag

Not so much..
Sammanfattning: sovmorgon, dåligt väder, groundschool, rödljuskörning, handlat och lagat mat.
Verkar som att hösten även hittat hit.. :( Madde sög i sig sista solen. I torsdags var det poolväder men from fredag har det varit grådassigt, lite regn och runt 15 grader. Hoppas att R o Z har det bra i vegas i alla fall, det lär inte vara varmare där i alla fall men jag tror inte man är så beroende av vädret där iaf. Biljetter till Salt Lake City är bokade till den 20e så jag börjar bli rätt säker på att jag kommer få se snö den här julen trots allt. I övrigt drar vädret ner humöret några snäpp fast det ändå är bättre än storm och översvämning.

Körde helt iskallt mot rött idag på väg från skolan. Helt utan anledning. Blev förvånad själv. men jag tittade innan jag körde iaf.. Haha.
Maten idag bestod av nåt slags wok av kyckling, spanskt ris, fetaost, sotorkade tomater, färska tomater, rödlök, vitlök och vattenkastanjer.
Imorgon är det tydligen Thanksgiving, då ska man vara tacksam. För något.. David med fru kommer hit och vi ska laga en gigantisk kalkon, det verkar vara nåt slags tradition. Låter som en bra tradition. Börjar bli dags att planera helgen också, det verkar vara nåt galej på gång. Vet inte vad det handlade om riktigt men det ska tydligen åkas in till stan. Låter aldrig fel men jag får väl återkomma om det när jag har lite mer info. Lär ju dra till gymmet imorrn förmiddag med, ååååå det kommer ju inte hända.. Eller jo, det gör det. Nog. För jag hinner inte efter skolan.. Men ja, jag styr nog upp det på nåt sätt. Typ.

This time no

Cessna 701SP cleared Palomar ILS approach runway 24. Gick rätt bra i simen, den krånglar fortfarande men enligt rykten ska den fixas ikväll. Får se om det stämmer. Nästa flygning är på fredag, den gången blir det i ett riktigt flygplan. Holding, approacher och DME arc´s är det som gäller. Tror jag. Innan dess blir det två dagar med groundschool. Trist att vädret har pajat ihop nu när man har lite tid att ligga vid poolen igen. Undrar vad man gör här om dagarna när det är kallt? Pluggar? Nej, det tror jag inte.
R o Z är på väg mot Vegas, det är även en liten påse med grejer som madde glömde, haha, blir en krokig väg för de shortsen.. :)
Ikväll blir det köttfärslimpa och klyftpotatis till middag, Niclas gjorde det igår men han gjorde ju typ till 50 man så det räcker nog idag med. Och imorgon med. Först blir det gymmet en timme när jag har druckit upp kaffet.

Just det, har fått klart om julledigheten med så nu ska det bokas biljetter! Lär jag ju styra ikväll då.. Om jag kommer ihåg. Börjar ordna upp sig.
98.7fm, jag säger bara det.. Skitbra kanal. Lyssna på den. oao

Stormvarning

är det inte här i alla fall. Men det verkar vara lite halvpissigt väder i Sverige om man ska lita på sina källor. Översvämningar, spöregn osv. Jag väljer ändå att tänka att det är några minusgrader, ett par centimeter snö och solsken mest varje dag. Det kommer bli en konstig vinter här i california, jag gillar snön och blir lika glad vid första snöfallet varje år. Att gräva fram bilen vid 6 på morgonen, vara lite tuff och skita i vantar men ångra det hårt 5 min senare, skrapa rutan åt fel håll på ena sidan bilen så man får all snö på sig osv, jag gillar det med. Jag försökte leta fram några julsånger på spotify igår, gick väl sådär kan man säga. Jättekonstigt. Men det är ju snart första advent tydligen.
Som tur är så får jag väl se lite snö just över jul eftersom jag ska till Salt Lake City då om jag bara får svar på min semesteransökan snart så jag kan boka biljetter.

Nu har Quantas börjat köra med sina A380 igen. Fast inte över Stilla Havet (!?).. Inte förrän de litar 100% på att grejorna funkar..?? Och VDn vågade inte åka med. Vafan är det här? Singapore Airlines bytte motorer på 3 av sina 11 plan.. Hur valde man vilka som skulle bytas? De som såg mest explosionsvilliga ut? Låter ju inte så jävla seriöst måste jag säga. Nån kommer i alla fall få en hyfsad faktura.
Om någon är sugen på att utbilda sig till flygtrafikledare så är nog timmen slagen. Verkar som att Stockholm ACC är lite underbemannat. Men om man har haft "flera år" på sig att rekrytera 10-12 pers till och inte lyckats så har man nog stora problem att få ihop dem på resterande månad innan årsskiftet. Blir spännande att se hur LFV löser det.. Vore förödande om det i stor utsträckning ger förseningar även för överflygande trafik, de kommer givetvis lägga om sina rutter så mycket det går för att slippa det och överflygande trafik är en av de största inkomsterna för LFV. I det läget kommer LFV varken ha råd eller behov att anställa fler och de börjar en nedåtgående spiral. Låt oss hoppas att det är bättre än vad tidningarna skriver.

Måste nog fan ta tag i blinkersen på bilen idag med, den trillade av för nåra dar sen när jag körde men hängde kvar i sladden. Tror att den bara ska gå att skruva dit men jag vet inte. Har lite dåligt med verktyg här men det ska nog räcka med en Gerber för att få fart på grejorna igen. Finns även lite silvertejp om det skulle jävlas ordentligt. Med lite tur dimper även körkortet ner i brevlådan nån dag den här veckan. Vore händigt så jag slipper slita ut passet helt. Det räcker med att det är helt brunt sen Halloween.. ;)

Sharp



Jorå det blev USS Midway. Riktigt sjukt stor båt.. Eller det är ju marinen som kör med dem så det är väl ett fartyg då om man ska vara petig. Bodde tydligen 4500 pers på den när den var aktiv. Det är fortfarande oklart vad som drev båtjäveln. Överallt står det att den drivs av ångturbiner. Jodå, så långt är jag med. Men hur värmde man vattnet? Knappast kärnreaktorer 1945 när den byggdes, men kanske har man konverterat till det? Eller så dieseleldar man väl en panna då.. Varför man nu inte kan dieseldriva drivaxlarna istället. Fast ångan användes ju till mycket annat men man borde ändå få ganska stora förluster. Men nej kanske inte, drygt 60% av en dieselmotor går till spillo i värme så kommer man under det så har man ju gjort en vinst i alla fall. Framgår inte heller om man använde ångan till att driva generatorer och sen körde på el eller om man kopplade turbinerna rakt på drivaxlarna. Kanske kvittar.. Men sånt går jag och funderar på.
Vi flög även F18-simulator, kanske inget jag rekommenderar att ni lägger pengar på.. Han som skötte dem påstod att folk från marinbasen var där 3 dar i veckan och övade i dem. Eller hur!! Haha, joystick som satt med kardborre mellan benen och inga fungerande sidroder.. Pinsamt. Men det var ju lite kul i alla fall.

Efter Midway blev det middag på Hooters så nu är jag skitmätt. R o Z kommer förbi här en runda imorrn innan de drar vidare upp till Vegas. Hade ju vart skoj att haka.. Men vafan, lika bra att vänta tills plugget är färdigt annars spårar väl det här ur helt. Nu lär jag väl plugga lite på approacher till Oceanside (KOKB) och Brown (KSDM). Kanske hinner med nåt avsnitt av lyxfällan åxå. Iphonen är givetvis uppdaterad till 4.2 så jag kanske letar igenom den efter skillnader från förut med.

USS Midway



Verkar bli ett besök på USS Midway med R o Z idag. Lite bättre väder men fortfarande kallt. Typ 15 grader och halvklart. Lite skillnad mot förra veckan som bjöd på poolväder varje dag och temp mellan 23 och 30. Börjar även bli kallt om nätterna, lär ju snart ta reda på hur man får på värmen här..
Efter USS Midway lutar det åt ett besök på flygmuseet i Balboa Park, var där med farsan i våras men det kan nog tåla ett återbesök. Kanske skulle leta fram kanmeran då med, har inte tagit en enda bild sen jag kom hit. Kan vara dags.
Har även läst lite om approacher idag, approach profiles och briefings. Känns klädsamt att ha övergriplig koll på det innan tisdag.. Vilket är imorrn.. Kom jag på nu. Så atteee det var ju hög tid då. N har varit och tampats med maskinerna på gymmet men jag kör fortfarande varannan dag så det får bli imorrn. Det med. Lär ju styra lite med annat nu. Hörs å de

Table 45

Söndag kväll. Just käkat middag med Robban o Zandra på Applebees här i El Cajon. Trevligt! Kul med lite nytt folk hemifrån, man fastnar lätt i sin egen lilla bubbla här annars.
Igår blev det Downtown med norrmannen, ganska slirigt på nåt ställe med rätt skön musik och glada människor. Vaknade vid 12 idag. Eller strax efter till och med. Dekadens. Men väl vaken så blev det i alla fall gym framåt 15 och sen simulator vid 17. R och Z dök upp utanför skolan precis när jag slutade och nån timmes snack och rundvandring följde, regnet hade upphört och de hakade med hem innan vi drog ut o käkade.
Imorrn blir det nån slags ej ännu fastslagen aktivitet framåt lunchhugget, har inte pallat fundera ut något än men det ger sig väl. Kanske även lite jacuzzi framåt kvällen om man har tur, får se vad som händer. Ska börja flyga med ny instruktör på tisdag, verkar vara planerat simulator även då. Tror det blir approacher, LZ och ILS. Kanske lite holdings och sådär. Vore nog en ide att kika lite i boken innan dess. Ska flyga med knattarna så jag kan backseata med dem, skolan tror att det kan ge ganska mycket och jag är beredd att hålla med. Så det blir nog alla tiders.

Stulet rakt av utan att tveka

Fina meningar formades utav lika fina ord som tog fäste på din tunga. Du viskade, men i dina ögon kunde jag se att du menade vartenda ord du sa. För varje ord du skapade, gav du mig en del utav en värld jag saknat. En värld bestående utav omtänksamhet och värme. En värld jag alltid kunde besöka när det blåste för hårt i den riktiga världen, och jag föll. Du skulle alltid ta hand om mig. Älska mig. Vara stolt över mig. Förklara för mig. Värma mig.

Du viskade, och jag borde ha förstått varför.

Lördagkväll då eller?

Mmmm känns ju knappast så.. Regnar fortfarande och ska tydligen göra imorrn åxå. Skönt, sparar man lite på vinet iaf. Eller nä, det går nog åt ändå. Fast det känns ändå inte som lördag. Det sägs att simulatorn är sönder, lite onödigt eftersom det är skitväder och jag ska flyga den imorrn.. Hoppas den inte pajade för att jag rollade den bara.. Haha. Får nog öva lite på det dock, overspeedade den i urgången. Men å andra sidan kan det kanske kvitta, tror inte det ingår i CPL-uppflygningen att rolla en 172SP. ;) Men nä man lär väl plugga lite då kanske, verkar inte som att böckerna läser sig själva. Eller så blir det lite tv3-play.. Nytt avsnitt av lyxfällan uppe! Åker nog på att laga lite mat med. Lutar åt couscous-sallad med jätteräkor, avocado, fetaost och soltorkade tomater. Nu är det kaffedags, har hittat en riktigt bra radiokanal med, www.987fm.com . Lär ju laga blinkersen på bilen med, den hade fallit av när jag parkerade i Huntington Beach för nåra dar sen. Men palla det i regnet.. Nä, sätter det på lappen. Tillsammans med dammsugning för kineserna har hämtat tillbaka sin dammsugare. Får väl tåga in där nån gång innan jul och låna den igen. Kanske. Pratade med Andreas idag med, han lovade att köpa en webkamera på fredag så vi kan öla ihop. Var alldeles för länge sen. Blir nog skön uppvärmning för nästa fredag är det midnight show på National Comedy Theatre ( www.nationalcomedy.com ) och det ska vi försöka hinna med att gå på.


Nya tider, nya tag

Regnig dag i El Cajon.. Lika bra att dra igång en ny blogg. Vädret suger luva, dock var det simulatorflygning som gällde idag på morgonen. Vid 7.15 så det sög ju åxå men vafan, fick ju sovmorgon jämfört med igår när smartmadde skulle ha skjuts till flyget vid 04,00. Snart tajm för lite IR groundschool, lite oklart vad det handlar om idag. Lär ju visa sig när jag dyker upp. I morgon kommer Robban och Zandra och hälsar på, lite intensivt med besök just för tillfället, men det är ju skitkul iaf. Har givetvis sim imorgon kväll mellan 17 och 18.40 men det inverkar nog inte för mycket på deras besök. Surt att man inte kan haka med dem till Vegas på onsdag men det blir väl tid till det framöver kan jag tro. Tror de stannar i SD med omnejd till tisdag så vi lär hinna hitta på en del iaf, jag är ledig måndag som det ser ut nu. Håller tummarna. Måste styra lite, knattarna ska snart hämtas och så.. ttyl

RSS 2.0