On a cold and grey Chicago morning another little baby child was born

Shit nu är det grejor på gång igen. Verkar som det kommer lite nya hyresgäster här framåt mitten på februari. För några dagar sen hade vi inga alls och det såg lite bistert ut för mig och niclas, men nu är vi uppe nånstans i 3-4 till.. Goda tider. Hoppas allt klaffar bara. Idag skulle jag flugit till John Wayne uppe vid LA men det var windshear och turbulence på AIRMET så att det var bara att ställa in. Kan inte säga att jag var så ledsen eftersom jag ställde in vid 5 imorse och hade gått upp vid 4.30. Kändes ganska rättvist att äta lite flingor, ta en kopp kaffe och sen krypa ner igen. Sov till 12. HA! Danne - tidiga mornar 1-0. LURAD!
Imorrn blir det groundschool igen. Först lyssna på lite knattar och sen köra maneuver lessons, det vill säga briefing på specifika flygövningar som man skulle göra dem med en elev precis innan flygning. Jag ska köra stigning och svängar i stigning. Åk uppåt, sen svänger du. Klart.

Shit vad händig jag är förresten. Fläkten i min bil la av för ett tag sen efter att ha gått på högvarv några dagar. Jag lyckades helt själv demontera mer eller mindre halva bilen och mäta mig fram till att det förmodligen var en liten manick med flänsar på som hade kukat ur. Med internets hjälp tog jag reda på att det var en transistor. Fattar man ju.. I alla fall så beställde jag en sån på nätet och igår kom den. Kopplade i och mätte innan jag installerade tillbaka allting och det verkade klockers. Monterade tillbaka allt skrot jag lossat och vred på tändningen och fläkten och den har fan funkat sen dess! Fick lite mer hår på bröstet precis just då faktiskt. Gick snabbt över när jag fixat lite sladdar och grejer för att laga 12-v uttaget fram i bilen. Insåg snabbt att det var helt fel grejer som satt där från början så när jag förlängt allt och fixat och donat så fint så passade inte kontakten... :( Men det blir nog en ny vända på nätet i jakt efter en kontakt som passar sen jäklar ska det laddas mobiler! Nä, nu blir det sängen så man orkar upp imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0