And it starts some time around midnight.







Det blev bara en runda till LA. Oxnard airport. Trevligt ställe.
Stannade i ungefär en kiss och en cigg. Sen full fart tillbaka. Skönt att bara åka med eleverna och ha tid att verkligen se hur det fungerar att flyga över LAX och ha tid att spana på Hollywoodskylten och ha tid att ta lite foton ut över Stilla Havet.
Jag skulle åkt till Orange County när jag kom tillbaka från den första flygningen men det visade sig att de just gjort om syllabusen för de kinesiska eleverna så de behövde inte längre göra de där långa cross countryflygningarna.
Lite trist för mig, men så är det.
Nu flyger jag bara med svenska elever som går samma program som jag gick. Kul att flyga med folk som kan flyga.. ;)
Nu har det varit dåligt väder måndag och tisdag. Igår var det mest slappa som stod på schemat men idag har jag, max och jacob varit på walmart och handlat lite, lämnat jacobs bil på verkstaden, hämtat hopf på skolan, släppt av jacob hemma och sen åkte vi till IKEA.
Vi höll en tyst sekund för fru kamprad innan vi hedrade henne med diverse inköp. Jag slog till på ett köksbord och två barstolar!! Nu har jag nästan ett fullt fungerande kök!!
Väl hemkommen var det dags att börja göra glögg sedan jag bjudit in lite vänner på glöggkväll så här Lucia till ära.
Det blev riktigt gott, även om den var i starkaste laget. Man ska inte snåla på spriten när man lagar mat, som mamma alltid säger.
Även mörkt bröd med julskinka och senap serverades. Sofia bakade mjuk sockerkaka som blev perfekt. Nu är det bara disken kvar.
Måste ju ha nåt att göra imorrn ;) Efter flygning med jacob vid 8.45 och sedan groundschool till 17 eller så.
Torsdag är ännu ett oskrivet blad. Eller nä, jag ska nog jobba 11-16 då. Faktiskt. Nu får det räcka för idag.

Kommentarer
Postat av: foppa2

Behövs inget JAA CPL för att flyga med svenskarna?

2011-12-14 @ 10:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0