Leave all your love and your loving behind you, Can’t carry it with you if you want to survive


Jorå, dagarna går..
Flygningen igår kväll var först helt rörig och stimmig och panikartad när jag flög.. Haha, mycket att styra med med instrument och approachkontrollanter och radionavigering och sånt, men sen när Tjatte tog över spakarna så kunde jag sjunka ner i baksätet och njuta lite. Jävligt fint över San Diego på natten, var precis nere vid Mexico och sniffade och sen in över stan. Pga ett litet missförstånd med klareringar hamnade vi mitt inne över city! Tyvärr åxå mitt genom finalen till San Diego International/Lindbergh Field men det var flera minuter tillgodo till 757-orna.. Haha. Vid 00.30 ca landade vi hemma helskinnade efter en passage rakt under en 737 med ca 1500 fots separation viket enligt uppgift är goda marginaler (men det är inte ofta man får titta upp på en 737 genom bakrutan på en cessna och nästan höra den...). 01.00 var jag hemma med halmen och tänkte lagom packa ner mig i sängen när jag inser att jag glömt telefonen i planet. Eller jag tror det i alla fall eftersom den inte är med hem och inte i bilen.. Bara att packa sig iväg tillbaka till skolan. Hittar telefonen efter mycket om och men fast inte i planet utan på asfalten en bit framför planet.. För övrigt samma telefon som tillbringat en del tid i baksätet på en taxi i Miami på egen hand. På väg hem igen så inser jag ju att det är gymdag.. Så upp och byta om och anlämde till gymmet vid ca 01.45. Vi var typ 5-6 st där så det var lagom lugnt. Tyvärr körde de utan musik första halvtimmen så jag vet hur alla låter när de flåsar nu.. Skumt.
Nackdelen med att vara vaken så länge är att folk börjar vakna hemma i kalla frusna vita sverige så jag släckte väl lampan vid 4-snåret.. Upp och hoppa innan 12 i alla fall.. Lagom för att upptäcka att Andreas äntligen fått tag i en webkamera så hela förmiddagen spenderades på skype med honom. Eller förmiddagen.. Jaja, ni fattar vad jag menar.. Sen vid 14 var det dags att börja plugga för provet vid 15.30. Gott om tid.. Så att jag skrev väl det åxå med 90%. Tycker fan det är lite slipat att skriva tre prov i rad på 90% när det är kravet. 6 fel på 60. Så jobbar jag. Men då var ju det klart, så nu är det bara kvar det riktiga provet i IR, där man ska ha 70% och det är typ samma frågor. Känns genomförbart.
Väl hemma från provet så smsade Rajtan Tajtan och frågade om jag skulle med till IKEA och det har jag ju pratat om i nån vecka nu så javisst, klart. Hämtade Knatte på vägen och glömde snabbt tvätten som jag stoppat i maskinen nån halvtimme tidigare. Fick tag i en riktigt vass kniv på IKEA! Som jag längtat! (Redan skurit mig på den ;) ) Julpyntsutbudet var rentav pinsamt men lite kaviar och lingon och sånt blev det i alla fall.
Kom inte hem förrän typ 19 och stackars Niclas var helt utmärglad eftersom det var min matdag också. I med nötsteken i stekpannan och skala och skära potatis. Och hämta tvätten. Sen in med hela skiten i ugnen medan jag hängde tvätt. SÅ JÄVLA GOD MAT!!! Fan vad bra jag är ibland. Så nu är jag mätt och nöjd efter mat och vin! :D Imorrn blir det sovmorgon som vanligt och lite oral med Linn, övning inför stage 2 oral exam. Ska bli kul att se vad man egentligen kan och förhoppningsvis få lite tips och trix. Sen blir det nog lite chill på Applebees efter det.
Ska kolla igenom bilderna jag skjöt igårkväll under flygningen med men har inte så stora förhoppningar, jag får kanske ta och lära mig lite mer om den där kameran.. Vilket påminner mig om att jag inte tog med mig instruktionsboken.. Jaja, wtf, hur svårt kan det vara att ändra lite slutartider här och var. Om jag hittar nåt som ser ut som nåt så lägger jag kanske upp det här eller på facebook så småning om.

Kommentarer
Postat av: foppa2

Manualer är för fegisar.

Fegisar hittar manualer på nätet.

2010-12-03 @ 08:45:14
Postat av: Foppa

Menar det. Man är fan ingen rufsig skolfröken som läser innantill hela tiden. Våga vägra handbok!

2010-12-03 @ 08:52:46
URL: http://foppa.webblogg.se/
Postat av: liindblaads

Lucka nummer tre är nu öppnad! inn och kolla om de va du som gömde dig där, om inte så har du en ny chans att anmäla dig till lucka 4 i samma inlägg.



Tusen tack för att du ville vara med

kram

2010-12-03 @ 12:26:19
URL: http://liindblaads.se
Postat av: Anonym

Hej! Jag har nu börjat med Dagens blogg oss mig!

Om du vill vara med så gin hit:

http://majuss.se/2010/december/dagens-blogg.html#comment

Där hittar du mera info och hur du tävlar!

Plus att du får flera läsare bra va ? :-)

Om du inte gillar sånna här kommentarer så kan du bara radera den!



Lycka till och GodJul!

2010-12-03 @ 19:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0