I must have mistaken you for somebody else. Somebody who actually gave a shit.

Jo men det stämmer, jag var i Kalmar idag igen. Lite udda att stanna 1-2 timmar var gång men ändå nice på något vis. Att komma dit alls, liksom. I april flögs det faktiskt närmare 60 h i min regi, det får man kanske vara nöjd över, inräknat påskledighet och allt. Det var nästan vad jag flög under 2013.. Jag har upptäckt att Kalmar går att nå på en tank om man kör ganska raka vägen och leanar ordentligt. Första turen gick i tisdags och då spisades lunch med föräldrarna på Kalmar flygklubb. Jag fick med mig resterna också! Idag var det dags igen, maten var slut. Så de mötte upp med en ny plåt med paj och två glada studenter fick riktig mat för första gången på länge.
 
Turen var lite längre än tidigare så vi fick också tanka innan vi åkte hem. Vi tog vägen runt Göteborg på vägen hem. Det var ganska skumpigt under moln så vi steg till FL085 och tågade på. Väl vid GBG fick vi clearance enligt önskad rutt, vilket var söder om Landvetter och öster om Säve. Turkish airlines passerade under oss på sin final till Landvetter och Ryan fick avbryta sin stigning på 8000 ft och vi steg till FL090. Skönt att slippa akta på sig hela tiden, så det var intressant att prova lite högre höjd.
 
I övrigt får man väl säga att det rullar på. Våren kom och gick, men det vänder väl snart tänker jag. I morse var det bara 2 grader igen... Man behöver fortf bara åka en mil in från Torp för att det ska vara vitt på marken. Konstigt nog har det varit fint flygväder i flera veckor dock. Det ser inte ut att bli någon drastisk förändring på det de närmaste dagarna heller. Resorna till Sverige för matshopping fortgår och ölen kostar fortfarande bara 39 kr på båten. Det livar alltid upp stämningen lite. I övrigt blir det inte så mycket fritid när det är fint väder, mest flygning. Men det är ju därför jag är här.
Ikväll var vi dock ute och satte fyr på ett radiostyrt UFO och flög lite med det. I brist på annan sysselsättning. Kol är inköpt. Lite av tändvätskan är kvar efter UFO-äventyret så det blir nog att tina lite grillkött vilken dag som helst nu.
 
Roligt att notera var dock att två vänner hört mig på radion idag, en på väg till Kalmar och en på väg hem. Mindre tråkigt var att den ena såklart hörde när min student ropade upp fel kontroll. Eftersom någon instruktör tydligen inte kunnat hålla fingrarna i styr utan nödvändigtvis skulle på och kladda på radion några sekunder tidigare. Eftersom instruktören alltid kan hävda att studenten ska dubbelkolla frekvensen innan hen ropar så går instruktören ändå fri.
Livet är orättvist.
Men säkert är vi kvar här imorgon ändå.



The blue lagoon. Frozen. 








Apron på Torp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0