Omne homo mendax

Det verkar som att jag får en "hybel" på jobbet i Norge.
Betyder typ ett rum. Där man kan sova. Delat kök osv..
Men där är ju ett problem mindre i så fall.
Kan vara nice första månaden i alla fall.. Hört att det inte är jättebilligt i Lilleputtland. Kul att ha en V6 där med eftersom de mer eller mindre ger bort bensinen.
Oh wait..?
Just det, nej de har ju sjuka skatter ja.
Men ja, pengar är inte allt. Säger dom.
Måste tydligen skaffa norskt personnummer också. Varför vara med i EU, nä det hade varit för lätt. Fast jag kanske hade behövt det ändå? Men ändå bra att de kör med personnummer. Till skillnad från vissa andra U(sa)-länder där namnet är allt man har.
Jo och sen ett topphemligt SSN. Moget.
Nyklippt är jag iaf, skönt. Slippa hockeyn är nice.
Kanske ändå skulle sparat lite päls eftersom istiden inte riktigt verkar ha släppt Fjordarnas land. Men men. Mössa är inte fel heller.

Har fått kanske 20 svar på lägenheten.
En fantastisk mängd folk som inte kan svenska men ändå säger sig ha jobbat här i flera år?
Även en man som bara måste ha lägenheten eftersom han har fru och tre (3) barn. Lämpligt med en tvåa då ju! Åååh. Orka.

Jaja får ta tag i det där till helgen.
Hoppas fortfarande att någon jag känner ska vilja ha den. Lite enklare då på något sätt.
Potatis i parketten och en rottweiler i soffan är inte på min önskelista.

Måste gå in på någon sida och lämna mina kortuppgifter snarast också så att VISA/MasterCard kan sätta tillbaka de pengar som felaktigt blivit åtalade. Vad det nu betyder, men mer pengar kan vara bra att ha! Och så låter det ju orättvist. Blir åtalad utan grund kan inte vara kul. Som att vara på havet utan båt. Ingen rolig historia.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0