Say something, I'm giving up on you

En vecka med en del flygning, mycket blåst och några dm snö har passerat. 
Mest åkandes i baksätet men i onsdags (?) var det dags att faktiskt spaka själv! Första gången på flera månader men det gick bra, då det var en OPC och jag fick godkänt.
Annars har det inte hänt mycket fram tills igår då jag bröt mönstret och drog till Sverige. 
Självklart fanns det inga biljetter till 10-färjan till Strömstad så jag fick köra 45 min norrut till nästa färja och sedan en extra timme på andra sidan fjorden..
Jag som hade siktar på långsamt uppvaknande med kaffe på färjan men det ersattes alltså med två timmars bilkörning i ösregn. Wohoo 
Målet var hur som helst att besiktiga bilskrället i Gbg och därefter besöka bror med familj norr om stan. 
De passade såklart på att få feber och dylikt och jag avböjde en veckas förkylning och åkte istället in till city och åt en god middag med en kille från hemvärnsflyget som bor där. 
Bra mat, gott sällskap och några timmar med svensk luft i lungorna senare styrde jag åter mot nårjeh. 
Den här gången fanns det iaf biljetter till färjan så jag sparade en del bilkörning. Skönt. + lite taxfreeshopping. 
Den här gången var faktiskt tullen bemannad i sandefjord. Det har jag inte sett förut. De stannade bilen två bilar framför mig. Huruvida det var tur eller inte låter jag vara osagt. 

Imorgon drar vi igång med den nya klassen. Det ska bli skoj!
Dock blir det nog inte så mycket flygning då väderprognosen skryter om kastvindar på upp till 35 knop. 
210 grader och tillgängliga banor är 18/36. För den nyfikne. 

Kanske blir jag bättre på att rapportera framöver? Den som lever får se. 

Kött och blåbär 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0