And if they don't dance, they're no friends of mine

Tjolahopp
Äntligen måndag!
I lördags var jag och handlade billigt i Sverige!
Tog färjan vid 10 på morgonen tillsammans med Emil, en av studenterna. Han fick visa mig svensk shopping i äkta norsk stil. 
Det var skitdåligt (som autocorrectades till skitflickvän) väder och aslång kö. Man fick dessutom vada i snöblask in på terminalen för att hämta biljetterna. 
Väl på båten gungade det ganska bra och turen blev försenad ca 40 min Strömstad. Folk spydde även lite här och där. Trevligt som bara den. 
På båten inhandlades div taxfree och väl på svenska sidan åkte vi upp till ett stort köpcenter ca 20 min norr om Strömstad. 
Mat och en iPhone 4s införskaffades. Det hela avslutades med hederlig svensk McDonalds. Största skillnaden mot nårje var att man fick en hel meny under 100 kr. 
Färjan tillbaka skulle gå vid 17.30 så vi var väl där strax efter 16. Då visade det sig att den var inställd och nästa färja skulle eventuellt gå vid 20.00. 
Så vi vände bara norrut igen och körde upp till Moss i Norge där det går en färja över till Horten. Kom hem runt 19 utan någon tull och annat stök. 
Lite matlagning och irish coffee fick avsluta lördagen.
Söndagen började i Forsbergs liv inte förrän efter 12. 
Kom ur mjukisarna runt 16 då det var dags att bege sig till Jesse James för ett nytt försök att se fotboll.
Nä, jag hakade såklart inte för fotbollen.  
Hur som helst fungerade faktiskt allt enligt plan, då det inte var orkester och skräp i baren utan bara vanliga fotbollsmänniskor. 
Liverpool fick däng men det rörde inte mig så mycket. 

Idag är det sol i nårjeh! 
Så jag har backseatat en flygning till rygge och sett mig lite om i luften. 
Det är fint här mej jag är lite besviken på bristen på berg.. Men man kan inte få allt som mamma sa. Man måste ha något att längta till. 









 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0