Searching the world for whats right here

Igår var det sista stagechecken för IR. Gick ganska bra. Tydligen tillräckligt bra för att jag ska anses vara klar för uppflygning. Request är skickad och jag kommer förmodligen att ha checkride i slutet på veckan.
Känns bra att det äntligen händer något. Idag har varit en riktigt produktiv dag! Jag har gjort över 3 saker. Började med att köpa en iPhone4 med Verizon abonnemang. Tog bara ca en timme. Lite skumt det där, de har en personal på mellan 10-15 personer i butiken. 2-3 st som möter en innanför dörren och frågar vad man vill och sedan sätter en i kö. Det man alltså tar nummerlapp för i vanliga fall.. Sen när man får träffa den man ska träffa så tar det som allra allra kortast 25 min att köpa en iPhone4 med abonnemang. Det vill säga om man är amerikan med bra credit history. Jag är inte det. Amerikan alltså. Och har en obefintlig historik på mitt splirrans nya social security number.
Då tar det alltså längre tid att köpa en iPhone. Närmare bestämt ungefär 1.5 timme. Då visste jag ändå exakt vilken telefon jag skulle ha, vilken bindningstid, vilket abonnemang och vilka extratjänster. Jag hade med mig legitimation och social security nummer. Dock hade jag inte med mig själva social security kortet. Ett fjantigt litet papperskort, typ som en rabattkupong. De var tvungna att kopiera det och mitt körkort för att göra en kreditupplysning. Det var bara att åka hem igen och hämta det där lilla kortet. Som inte visade nånting eftersom jag inte har nåra lån här och inte har betalat nåra räkningar sedan jag fick numret. Dock kunde jag få ett abonnemang på 24 mån om jag betalade en deposit på 400 dollar som jag får tillbaka efter ett år. Hyggligt. Det enda som gick snabbt med hela grejen var att portera numret från T-mobile som jag hade tidigare. Svar på porteringen kom inom 10 sek och numret var överflyttat efter ca 6 minuter. Fantastiskt. Men vem fan betalar lön till 15 pers? Om de snittar en telefon var 30 minut på 8 av säljarna så är det 16 telefoner i timmen. Jo, det täcker nog ganska lagom lönen till dem själva. Men de andra 7 och själva företaget då? Butiken ser inte gratis ut.. Tonvis med demotelefoner osv. Nä, jag ska nog sluta tänka sådär. Men herregud vad tid en del saker tar. För givetvis skulle allting faxas till nåt huvudkontor osv.. 1985.. Jaja, jag fick min telefon och nu verkar faktiskt det mesta funka på den åxå. Lotto.

Efter telefonen var det dags att åka till banken för att byta adress. Haha, åxå ett skämt. För man kan inte göra det på internetbanken. Jag kan ta ut alla mina pengar i ett nafs men byta en liten adress, det går minsann inte. Så in på banken och köa, prata lite med managern för att stackarn bakom disken fick panik när jag dessutom har en utländsk adress inlagd.. Det ordnade sig i alla fall. Efter det var det dags att åka och handla. Allting gick enligt förväntningarna i affären så inga historier därifrån. Jag hittade en god öl i alla fall som vi kunde käka till steken som serverades idag.
Jo, apropå dricka, jag har blivit helt toksucker på smoothies.. Låter ju jätteinne och töntigt osv men jo, det är sant. Skitbra sätt att få i sig 10-15 frukter om dan. Gott när det finns färsk frukt av alla slag året om.
Inatt kommer 6 nya banor till COD att laddas ner i PS3 så jag kanske blir lite upptagen närmsta dagarna.. OAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0