Do it like a dude

Ja, jo, jag skulle ju flyga upp igår.. Började med att hela grejen blev flyttad från 13.00 till 12.30.. dvs åt fel håll. Men ja, jag trotsade nervositeten och drog till skolan och panikförberedde alla papper som skulle fixas och så. Träffade kontrollanten och satte igång med allt pappersarbete. Pass, körkort, svenska cert, svenskt medical, amerikanskt cert, amerikanskt medical, loggbok, brev från transportstyrelsen, 5 olika intyg från skolan.
MEN han kom fram till att mitt amerikanska cert inte är mitt.
Jag heter ju Bo Daniel Forsberg.
Men certet tillhör Daniel Bo Forsberg. Alltså nån annan.. Så atteeeee det var ju bara att ställa in hela grejen.
Inte så lattjolajban kanske. Lite antiklimax faktiskt.
Istället blev det en tur till fashion valley så att jag kunde köpa ett par flipflops och en tshirt. Det egentliga ärendet var att Mr Max skulle köpa ett fett Bose-system till sin dator i boseaffären där. Så gjorde han och nu kan man inte sova om nätterna längre. Inte om dagarna heller för den delen.
Nästa jävla skitolycka som kastade sig över mig förutom uppflygningen var att CSN har kommit på att jag sålde ett hus 2009 och tjänade pengar på det. Det får man tydligen inte. Nä, för det är ju ofta man pluggar upp sina huspengar lixom. Jorå, det är ju typ som lön.. Eller??? Så jag ska tydligen betala tillbaka ett ton pengar till dom snikna luffarna.
Sen var det bara att sätta sig ner och invänta den tredje olyckan. De är nämligen alltid tre.
Tog ända till idag.. För då har väl givetvis amatörerna på skatteverket kokat ihop att jag skulle vara skyldig dom pengar med. Absurt. Men herregud, det är ju bara pengar. Jag tjänar ju uppåt en 200 dollar i månaden här så det löser sig nog. Som en extra liten julbonus och för att reta mig ett snäpp till så kom räkningen på tv-licensen för 20 min sen också.

Hoppas jag vinner en miljon i Vegas nästa vecka..
Jaja, det är ju lite roliga grejor på gång i alla fall. För på söndag kommer Mickis!! Och så har jag köpt biljetter till en 3D-visning av Foo-Fighters, de har en spelning nånstans i LA tror jag och så sänds det live på en bio här i krokarna. Och imorrn ska det tydligen köpas Volbeat-biljetter. Dom spelar på riktigt i San Diego. Sägs det i alla fall. Mycket på gång nu alltså.
Hoppas bara att jag får uppflygningen i slutet på veckan nu så jag får det ur världen. Vill lixom komma vidare lite nu känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0