At the feet of love, a foundling in the reeds

Jo, nog blev det sol och sköna svaga vindar i fredags inför stagechecken. Men en jävla trafik med.. När vi stått och väntat på att få starta i 30 min bredvid banan så fick vi ställa in för tiden började lixom gå ut. Jävla drygt. Men nytt försök imorrn. I fredags eftermiddag drog jag och Niclas upp till Long Beach, dvs södra delarna av LA. Ursprungsplanen var att hämta Oscar, den nya killen som ska bo här, på John Wayne utanför LA. Niclas lyckades även spåra upp en bil att kolla på i området. Det hela slutade med att han tog med en BMW Z3 hem. Det är väldigt tyskt på uppfarten nu.. Han har ju en 740IL sedan innan, nu även en liten cab. Två stycken 528 och så min lilla benz på det. Ser verkligen ut som ett typiskt studentboende utanför. Undrar vad CSN skulle säga. Haha.
Vi fick även med Oscar hem och han är någorlunda installerad nu. Han har haft sin första dag på inträdesprovet på min och Niclas matlagningsklubb. Idag lagades det fisk och han fick godkänt betyg. Återstår att se vad han svänger ihop resten av veckan för att se om han blir antagen i klubben.
Lördagen var ganska soft, lite sol, lite PS3 och sista förberedelserna inför lektionen idag.
Jag fick i alla fall inga tomater kastade på mig och det hela avverkades ganska smärtfritt. Vad som var värre var att lektionen började vid 7 i morse. Ännu värre var att det var dags att ställa fram klockan en timme vilket innebar att lektionen typ började vid 6. Och jag var tvungen att gå upp strax innan 5 med gammal tideräkning. Innan solen hade gått upp till och med. Det vet jag faktiskt inte om det hänt tidigare. Inte i år i alla fall. Usch.
Efter lektionen drog jag och Oscar till Ikea och shoppade lite. Mest för en god köttbullelunch men även för lite svart rom, fiskbullar och marabou.
Ikväll har vi som sagt provsmakat Oscars första maträtt och därefter halkade vi ner i bubbelkoppen några timmar. Helt ok faktiskt.

Det bästa med hela helgen är nog ändå de illgröna morgontofflorna jag köpte på IKEA idag. Det är nåt fel med namnet bara, jag har döpt om dom till all-vaken-tid-tofflor. Jag glider runt som Hugh Heffner här, bara morgonrocken som fattas.





Kommentarer
Postat av: foppa2

Känns som att det enda som saknas är kotlettfrillor.

2011-03-14 @ 08:18:18
Postat av: Foppa

Ja, lite så va?

2011-03-14 @ 08:18:57
URL: http://foppa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0