O Canada, we stand on guard for thee

Onsdag har jag glömt helt. Torsdag oral. Hann inte hela så vi körde resten igår, lördag. Gick fint. Kidsen har köpt en bil så nu slipper jag vara pappa på heltid. De hittade en BMW 528 i hyfsat skick. Eller det vet vi inte än, men de kör det ultimata testet med den just nu faktiskt. De har nämligen kört sisådär 120 mil idag. Svenska jävla långa mil alltså. Helt galna. Tydligen har ena killen en brorsa i Utah, Park City, så de åkte dit. Idag lunchade de i Vegas tex.
De kom på den snilleblixten igår. Det kom sig av att jag, Niclas, Berra och Petter ska åka till Kanada imorrn och titta på hockeybockey. Vi drar innan fan fått på sig kalsongerna imorrn och kommer hem på onsdag kväll/natt. Vårt färdmedel är en cessna 172RG från strax efter krigsslutet. Vi flyger förhoppningsvis till Seattle och tar hyrbil därifrån. Det är SKITLÅNGT för de som inte vet.. Ca 9 tim flygtid. Och då är det raka vägen i drygt 200 km/h. Till Seattle alltså, sen är det typ 3.5 timme i hyrbil till Vancouver där matchen är. Och hur som helst så visste inte ungarna vad de skulle hitta på när mamma och pappa åker bort i flera dar så de tog sin nyinköpta bil och drog iväg på en 12-timmars (enkel väg) genom Nevada.. Smart eller inte? Får vi väl veta tids nog.
Igårkväll fixade jag trerätters till mig och Niclas, gott vin och god öl. Jordgubbar och glass i bubbelkoppen. Rättvist. Idag har det varit skitlungt men vi kämpade oss upp på kullen/berget som vi bor på till fots och tog lite bilder. Det har tydligen kommit ofantliga mängder snö i bergen, ca 1 timmes bilväg från stranden börjar snön. Det var helt galna köer på motorvägen för tydligen skulle hela halva San Diego County dit idag och kolla på snön.. Begåvat..
Nu ska jag nog gå ner och se vad det blir för mat.. Pratades om tunnbrödsrulle med korv, potatismos och nåt mer.. Spännande.
Vidare rapport kommer om kanadaresan så småningom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0