Jag bryr mig inte om ifall min lampa inte lyser

Jaha hur sammanfattar man det här då.. Tjockt nu ska ni veta.
I lördags var jag på John Wayne tidigt som attan på morgonen. Kvällen spenderades med nåt konstigt kortspel som man blev ruskigt packad av. Därför kommer jag inte ihåg vad det heter. Om det nu heter nåt.. Söndagen började ganska lugnt av förklarliga skäl. Skulle blivit superbowl final här på Melrose men det blev inställt. Kändes som om det kvittade, slapp man fundera över reglerna för det där skitspelet. Istället drog Nicke och jag och kollade på bil vid Miramar på Platinum Motors. Vi provkörde lite mercor, en E350 och en CLS500. CLS:en var ju jättefet, det kan man inte säga annat. Men en lika fet prislapp, eller den kostade lika mycket som E-klassen men var två år äldre. V8 är bra. Det är lixom kul på något sätt. Men mindre kul är att det stora jävla skeppet till bil är 4-sitsigt. Nån snitsig drinkbricka eller nåt sånt i mitten bak. I övrigt jäkligt trevlig bil. Synd bara att den luktade som att någon hällt en gallon Old Spice i den..
Mer intressant var E350:n, dock drog den åt höger och ratten var lite sne faktiskt. Hade även en klåparlagning i lacken vid ett hjulhus. I den får man nöja sig med en V6 på sisådär 260 väl inridna hästar. AMG-paket med lite snygga fälgar och såna grejor. Jaja, jag ville inte ha en sne bil så jag sa att de kunde fixa de bitarna så skulle jag komma tillbaka.

Måndag var ledig och bestod mest av brädspel och drinkar i solen. Rättvist.
Tisdag skola på eftermiddagen. Fick dessutom veta att jag fick jobbet som lärare i Principles of Flight för ATPL-elever som kommer nästa vecka och lektionerna börjar i mars nån gång. Känns bra. I dag var det upp med tuppjäkeln vid 4-snåret. Full fart till skolan och in i dimman. Såg fan inte handen framför mig. Skulle åkt till Long Beach fram och tillbaka men det var bara att glömma. Så hem igen i full fart och käka ny frukost. Sov nån timme och sen tillbaka till skolan med Niclas. Vi åkte upp till French Valley och käkade lunch. Övade lite nöd och steep spirals på vägen dit och hem för att fördriva tiden. Allmänt trevligt.
Hem i ett rask och byta om sen åkte vi tillbaka till araberna med bilaffären vid Miramar. De hade fixat styrningen och lackat lite till på hjulhuset. Ny provkörning och betydlig skillnad. Så jag slog till och köpte den svarta tyska kälken. Känns också bra. Nu är det sängen som gäller för imorrn styrs en flygmaskin upp mot LA och Long Beach om vädret är på min sida. Sovmorgon faktiskt, ska inte vara i skolan förrän 6 så jag behöver inte upp förrän strax efter 5. Skönt. Hej hej



French Valley ligger rätt trevligt.

Vi var inte direkt ensamma där.. ;)

Kommentarer
Postat av: foppa2

Borde inte ATPL elever ha koll på principles of flight redan?

2011-02-10 @ 10:00:48
Postat av: Foppa

Jo men det är väl ungefär som att lastbilselever har en viss aning om hur en lastbil funkar om de har B-körkort men det räcker lixom inte riktigt.. Så jag ska lära dem lite djupare om det och gå in på lite nya grejor som tex överljudsflöden och annat som man inte behöver kunna för att flyga en lite skitcessna.. ;)

2011-02-11 @ 00:22:23
URL: http://foppa.webblogg.se/
Postat av: Johan i Ljunkan

Coolt impulsköp, grattis!



Ang. bild no2: Pekar gör man med HELA handen. Skärpning!



;-)

2011-02-11 @ 12:04:35
URL: http://grebom.blogspot.com
Postat av: Foppa

Tack!



My bad. Jättedåligt. Ska jobba på det.

Ärligt av dig att säga till ändå, jag uppskattar det.

Grattis själv, verkar som att din familj snabbt utökats?

2011-02-12 @ 10:12:13
URL: http://foppa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0