And if you keep it tight, I will confide in you

Fredagen avlöpte utan bestående intryck. Lördagen bestod av re-take på vor-approacher. Sköt Brown VOR approach och det var tydligen inom ramarna för densamma. Eftersom det var det enda jag skulle göra på flygningen erbjöd sig Todd (stage check-snubben) att flyga tillbaka till Gillespie. Jag sa nåt om att det vore kanon för jag har inte flugit vfr där nere. Kände att jag ljög. Ända tills jag tänkte efter, jag har varit där typ 15 ggr men har fan ingen aning om hur det ser ut. Haha. Det låg till exempel ett vattenland stort som gotland (nästan) precis jämte fältet men det hade jag aldrig sett förut. Vi fick förresten skynda på vår approach för vi hade ett "experimental jet" efter oss.. Hann tyvärr inte se det. Men det hela avlöpte i alla fall väl och jag fick lite sight seeing i krokarna.
På kvällen var det födelsedagsfest för en av hus-kombosarnas flickvän så det blev förfest i typ PB och sen utgång på nåt ställe i stan. Inga tydliga minnen att dela med mig av tyvärr men det var med största säkerhet trevligt som attan. Tror nickepicke hade kul med för han tog en förmiddagslur vid 11 till typ 17.. Och innan dess sov han till typ 10.30.. Haha. Sopa.
Söndagen bjöd inte på mycket, det blev lite tvättdag och givetvis fjärde avsnittet av solsidan. Ska nog köpa en sån där multifjärr tror jag. Så jag kan öppna garageporten och slå på diskmaskinen och allt sånt från mitt rum..
Idag var det skola igen. Hemma vid ett typ och gick direkt på mer tvätt, lite ommöblering och såna bitar. Jo, förresten, det regnade igår!! Första gången sen jag kom tillbaka den 4 jan.. Och nu ska det vara under 20 i en hel vecka! Nästan i alla fall.
Jaja, kvällen avslutades med lite rymddokumentär eftersom jag ska träffa Buzz Aldrin imorrn. Jo just det, han som var TVÅA på månen, undrar om han surar på det fortfarande.. Men värst var det kanske för losern som fick sitta kvar i raketen nåra kilometer ovanför och vänta på armstron och aldrin... Tough luck. Thank you Houston. Over and out.

Kommentarer
Postat av: foppa2

Definiera träffa...

2011-02-01 @ 11:38:28
Postat av: Foppa

Han signar böcker på ett flygmuseum i stan idag, så jag ska dit och träffa honom. Kanske inte som i middag bara han och jag, men ändå..

2011-02-01 @ 19:39:04
URL: http://foppa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0