We look so good, we look so good, we look so good together

En hård dags slappande är till ända. Jag började dagen med en klar vinst i gå upp-tävlingen här hemma. Den fjärde raka för övrigt. Spöade Niclas med ca 15 min när jag utan tvekan i blicken slog upp dörren vid 10.20. Skönt. Värmde noggrannt upp för nästa aktivitet som drog igång vid 12. Pressa vid poolen. Ingen lek en dag som denna, kvicksilvret kämpade sig upp till dryga 30 grader svenska celsius. Nickepicke gav upp redan efter en timme, vilket gav mig vad man kan kalla en promenadseger då jag härdade ut i nästan 1.5 timme. Under själva soltävlingen kände jag mig ovanligt taggad på att plugga. Så fort jag kommit upp i lägenheten och duschat så var det faktiskt helt bortblåst.. Många vanliga människor (svaga alltså, till skillnad mot mig) skulle kanske ge upp här men ICKE! Rak i ryggen och helt utan rädsla greppade jag böckerna och körde igång. Obekräftade uppgifter säger att jag även spöade niclas i plugg-grenen idag, då jag utan att misströsta plöjde rakt igenom allt det jag hade tänkt läsa och även toppade det med lite kryssfrågor på datorn. Svårt att tänka mig att sopan i rummet jämte nådde upp till de nivåerna. Dagen är inte slut här för er som kanske tänker att nu jävlar pallar han inte mer!
På detta åkte vi alltså och handlade. Inte som vanligt på slöa slappa lite avslappnade Smart&Final här bredvid utan storslaget och med vinden i håret drog vi till andra sidan byn till det lite finare VONS. Inte särskilt imponerad dock och dyrt som satan. Men grejen lixom! Eftersom ingen pallade laga mat efter en så fullspäckad dag blev det ett lass sushi på väg hem. Rå fisk. Jättekonstigt. Förvånansvärt bra ändå. Men ändå inte helt ok. Jag tänker nämligen alltid på den där jäkla aborren jag och en kompis drog upp ur Ljungbyån nere vid hossmo och försökte grilla på diverse svensk-engelska lexikon, någon mattebok och dylikt. Den blev inte helt genomstekt om man säger.. Den smaken sitter i 15 år senare. Sojan gör ju sitt och det där gröna som det förmodligen slängs 12 gånger mer än vad som äts. Wasabi va? Jaja grönt och starkt i alla fall. De hade även världens vattnigaste misosoppa. Men eftersom hela smacket gick på typ 80 spänn per person och jag blev vrålmätt så klagade jag inte. Dessutom såg servitrisen snäll ut.
Inte ens här är det slut utan jag pluggade faktiskt lite till när vi kommit hem. Och kollade senaste avsnittet av Böda Camping. Bra skit. Har inget på schemat förrän fredag.. Lite obra måste jag säga men det är tydligen inte jag som är chef här. Konstigt, får ta tag i det med. Men det betyder att jag har oförskämt mycket tid över till att plugga. Imorrn blir det nog Lasergrade IR, dvs det riktiga provet för FAA. Inte så svårt enligt initierade källor men den har man ju hört.. Hoppas även på ny chans på oral innan veckan är slut men det har jag ingen aning om hur det funkar. Jojo. Peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0